آسان بار کرج

  • نام استارتاپ: آسان بار
  • زمینه فعالیت: حمل و نقل بار
  • بنیانگذاران: فرزانه شیری، محمد حسینی، فرهاد شیری
  • تاریخ آغاز کار روی استارتاپ: اسفند ۹۵
  • تاریخ معرفی اولیه استارتاپ: فروردین ۹۶
  • آدرس وبسایت: asanbar.ir

اسم استارتاپ شما چیه و در پاسخ به چه نیازی راه اندازی شده؟

محمد حسینی: آسان بار، تخصصی ترین وب سایت و اپلیکیشن حمل و نقل بار در کشور است که تجربه ای متفاوت و نوین را به رانندگان حمل بار و شرکت های حمل و نقل در سراسر کشورعرضه میکند. با استفاده از آسان بار، شرکت های حمل به راحتی میتوانند درخواست حمل بار خود را از سراسر کشور ثبت نموده تا در کوتاهترین زمان ممکن، رانندگان وسایل نقلیه باربری آمادگی خود را برای پذیرش و جا به جایی بار اعلام نمایند. با آسان بار رانندگان باری همیشه و به راحتی بار پیدا خواهند کرد و خالی برنمی گردند و همچنین کمیسیون های گزاف به دلال ها نخواهند داد. از سوی دیگر شرکت های باربری همواره از زمان و مکان دقیق بار خود حین انتقال به مقصد اطلاع خواهند داشت و  می توانند برای تمام سفارش هایی که میگیرند راننده پیدا کنند و بتوانند عملکرد راننده را در جایی ثبت و ضبط نمایند.

فکر می کنی تا سال ۱۴۰۰ استارتاپت به کجا رسیده باشه؟

محمد حسینی: تا سال ۱۴۰۰ سعی در تحقق اهداف زیر داریم:

  • ایجاد فضای رقابتی در تعیین مبلغ کرایه حمل کالا تا جایی که آسان بار به عنوان مرجع قیمت گذاری کرایه حمل و نقل بار در کشور معرفی گردد.
  • سود آوری و گسترش این سرویس در سراسر کشور تا جایی که ۲۰% افرادی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می کنند و یا تصمیم به جابجایی باری دارند از آسان بار استفاده کنند.
  • آپدیت و گسترش محصول تا جایی که تمام نیازهای مخاطبین را پاسخگو باشد
  • درآمد زایی از طریق باربری ها (پلن کنونی بر اساس درآمدزایی فقط از سمت راننده هاست)
  • اقدام در بالا بردن سطح دانش مخاطبین و برگزاری دوره های آموزشی و ارائه گواهینامه های مربوطه تا جایی که مدارک و تاییدیه های آسان بار برای اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار مهم و در جایگاه بسیار بالایی قرار گیرد.
  • ایجاد اتاق فکر مناسب و بررسی و تحقیقات گسترده در رابطه با این صنعت تا جایی که خروجی های اتاق فکر آسان بار در سطح کشوری ملاک تصمیم گیری باشد.
  • گسترش این سرویس در سطح کشورهای همسایه

آسان بار

سرمایه اولیه ات چقدر بوده و آیا از شتابدهنده ها، فضاهای کار اشتراکی و یا سازمان های مرتبط کمک گرفتی؟

محمد حسینی: ۵۰۰ میلیون تومان. به صورت بوت استرپینگ کار شده و هیچ هزینه و یا فضای کاری از جایی گرفته نشده است.

شیوه درآمدزایی شما به چه صورتی هست؟

محمد حسینی: سرویس آسان بار در یک ماه نخست برای کاربران رایگان است. سپس بسته به نوع خدمات به رانندگان پکیج های مختلفی را عرضه خواهد کرد. این پکیج ها بر اساس تعداد بارموفق در یک ماه و یا تعداد ارسالی پیشنهاد برای حمل بار متفاوت می باشند.

لازم به ذکر است، از آنجا که شرکت های حمل و نقل نقش خوراک دهی به این سیستم را دارند، هزینه ای برای عضویت پرداخت نمیکنند و به صورت رایگان عضو آسان بار می شوند.

برای جذب نیروی جدید به تیم، چه معیارهایی مد نظرت هست؟

محمد حسینی:

  • تجربه در محیط های استارتاپی (نیاز نیست حتما در زمینه مشابه باشد، فقط تفاوت استارتاپ و محیط کار سنتی را درک کرده باشد)
  • سرعت عمل + کیفیت + شخصیت پیگیر
  • متعهد و منضبط
  • با انگیزه بالا و مناسب برای کارهای تیمی
  • نظر مدیران و کارفرمایان سابق وی
  • تشنه برای پیشرفت، کسب آگاهی و حرکت به جلو

آسان بار

مهمترین چالش هایی که تا الان باهاش مواجه بودی چیا بوده؟

محمد حسینی:

  • عدم پایبندی نیروهای فنی به تعهدات کاری و اخلاقی
  • توقع دستمزدهای بالا از طرف نیروهای فنی
  • درک نادرست پرسنل از اکوسیستم استارتاپی و مقایسه آن با شرکت های بزرگ سازمان محور
  • ورود شرکت های قوی به عرصه مشابه با رانت ها و حمایت های دولتی و یا مالی

تیم شما تا الان چه موفقیت هایی کسب کرده؟

محمد حسینی:

  • انتخاب به عنوان ۱۰ استارتاپ برتر کشور در جشنواره وب و موبایل ایران
  • انتخاب و اعزام به نمایشگاه بین المللی باکوتل در آذربایجان به عنوان یکی از ۷ نماینده ایران از طرف وزارت ارتباطات و فناوری
  • تقدیر جناب دکتر ستاری، جناب دکتر آخوندی و جناب مهندس جهرمی به پاس فعالیت های خوب آسان بار در سال ۹۶
  • عقد قرارداد مشارکت با شرکت سرمایه گزاری خطرپذیر رهنما (یکی از مطرح ترین vc های کشور)
  • استقبال خوب رانندگان و شرکت‌های باربری و جذب ۱۰ هزار کاربر فعال در کمتر از ۴ ماه
  • اعلام ۸۰۰ درخواست حمل بار به صورت روزانه از سراسر کشور
  • اهدای جوایز به کاربران فعال در پایان هر ماه توسط آسان بار
  • شروع کاراز یک دفتر مشترک و توسعه آن به ۳ دفتر مستقل در کمتر از ۵ ماه
  • داشتن تیمی متشکل از ۴۲ نفر از متخصصین بازاریابی و آی تی در کمتر از یک سال
  • استفاده از مجرب‌ترین مشاوران استارتاپی کشور
  • تدوین استراتژی‌های اصولی و دانش محور برای تمامی فعالیت‌ها.
  • فعالیت گسترده در تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از جدیدترین متدهای مدیریتی روز دنیا
  • دریافت مجوزهای قانونی، ثبت اختراع ثبت دانش بنیان شرکت

آسان بار

کتاب، فیلم یا منبع دیگری هست که خیلی بهت کمک کرده باشه؟ لطفا معرفی کن.

محمد حسینی:

  • چیزهای سخت درباره چیزهای سخت
  • صفر تا یک
  • مدیرعامل استارتاپ (Startup CEO)

و همچنین استفاده از مشاوران توانمند استارتاپی که حداقل یک بار تجربه شکست یا موفقیت در رزومه کاری خود داشته باشند.

 

۸ سوال از بنیانگذار آسان بار، محمد حسینی

یک دیدگاه در “۸ سوال از بنیانگذار آسان بار، محمد حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *